kedd, november 20, 2018
   
Text Size

Meritum alkusz hírek

SZEMÉLYRE SZABOTT CASCO

SZEMÉLYRE SZABOTT CASCO-BIZTOSÍTÁST FEJLESZT A K&H BIZTOSÍTÓ

Mobilhálózaton keresztül elérhető szolgáltatással, az autókba szerelt telematikai rendszer segítségével személyre szabott casco-biztosítási konstrukciókat dolgoz ki a K&H Biztosító a T-Systems Magyarország támogatásával, a biztosító a tesztidőszak végén, várhatóan 2017 végétől vezeti be az új szolgáltatást - írja az MTI.

Rakovszky Balázs, a T-Systems Magyarország pénzintézeti üzletágvezetője csütörtökön Budapesten sajtóbeszélgetésen elmondta: az autókba szerelt kapcsolattartó modul segítségével a biztosítások is alapvetően átalakulnak majd, mivel ez a fejlesztés az autóról és használatáról pontos adatokat ad. A jelzések alapján az autó állapotáról, a sofőr vezetési stílusáról, a szabályok betartásáról, illetve a gyorshajtásról is értesülhet a biztosító, amely így valóban használat- és kockázatarányos díjakat ajánlhat majd az ügyfeleinek. (A telematika, a mobilos és internetes kommunikáció mögött az úgynevezett dolgok internete - Internet of Things, IoT - az egymással összekapcsolt és egymással kommunikáló gépek hálózata áll.)

A telematika a balesetek megelőzésében is segít, hiszen állandó visszajelzést ad a sofőröknek arról, mennyire biztonságosan vezetnek. Ezen túlmenően az autóba beépített úgynevezett ODB-port például "természetellenes vezetési adat", ütközés esetén automatikusan riaszt, így a mentők a pontos helyszínre mehetnek ki. A rendszerbe bekötött autók esetében a nyomonkövető funkció révén a telematika a lopás elleni védelemben is komoly segítséget nyújthat nemcsak az ellopott autó megtalálásában, hiszen akkor is riaszt, ha kulcs nélküli indítás történik, vagy ha a telematikai eszközt eltávolítják a kocsiból.

Kaszab Attila, a biztosító vezérigazgató-helyettese elmondta azt is, hogy az eszköz a folyamatos visszajelzések révén csökkentheti az autók üzemanyag-fogyasztását 5-13 százalékkal azáltal, hogy adatokat közvetít a sofőrnek például a sebességről és vezetési stílusáról.

Kifejtette: az Európai Unió előírásai szerint 2018. január elsejétől csak olyan autókat lehet majd forgalomba helyezni az unió területén, amelyek képesek a kapcsolattartásra, illetve beépített SIM-kártyával rendelkeznek, és így követni lehet majd, merre járnak.

A benzines kocsikba 2001-től, a dízelesekbe 2004-től a gyártók már beépíthetik azt a modult - ODB-port -, amelynek révén az autó alkalmas a kapcsolattartásra. A Magyarországon futó 3,6 millió autóból 1,6 millió személygépkocsi alkalmas arra, hogy rákapcsolható legyen a világhálóra.

Napjainkban világszerte mintegy 1,5 milliárd járművet üzemeltetnek, 2020-ra számuk 2 milliárdra nő majd a becslések szerint, és 2025-re az autók 60 százaléka kapcsolódik majd az internetre.

Kaszab Attila elmondta azt is, hogy világszerte leginkább Olaszországban és az Egyesült Államokban használják a biztosítók a telematikai megoldásokat. Az Egyesült Államokban a gépjármű-biztosítások díjának csökkentésére használják, különösen a fiatal sofőröknél, míg Olaszországban az autólopások visszaszorításában játszik főszerepet a technológia. Általános cél mindenütt a közlekedési morál javítása, a balesetmegelőzés és az üzemanyag-fogyasztás mérséklése.

Kaszab Attila közölte: ők arra szeretnének választ kapni, hogy a vezetési stílus vagy a megtett út játszik-e nagyobb szerepet a káresemények számában és súlyosságában.

 

IDŐSKORUKRA MILLIÓK FOGNAK SZEMBESÜLNI A SZEGÉNYSÉGGEL!

EU: IDŐSKORUKRA MILLIÓK FOGNAK SZEMBESÜLNI A SZEGÉNYSÉGGEL!

Az EU népességének mintegy egynegyede számára ma a nyugdíj jelenti a fő jövedelemforrást és később a mostani fiatalok is a nyugdíjra fognak támaszkodni. Ha Európa nem kínál most és a jövőben tisztességes nyugdíjakat, időskorukra milliók fognak szembesülni a szegénységgel.

Európa is öregszik, mivel az emberek tovább élnek és kevesebb gyermekük van. Jövő évtől az EU dolgozó népessége már elkezd zsugorodni. A nyugdíjak egyre nagyobb pénzügyi terhet jelentenek a nemzeti költségvetésekre, különösen akkor, amikor a helyzetet még pénzügyi és gazdasági válság is súlyosbítja. Az erőfeszítések támogatására az Európai Bizottság készített egy fehér könyvet a megfelelő, biztonságos és fenntartható nyugdíjakról. Ez azt vizsgálja, hogy az EU és a tagállamok hogyan tudnak megbirkózni a nyugdíjrendszereket érintő legfontosabb problémákkal. A fehér könyv felvet egy sor kezdeményezést, amelyek segíthetik a megfelelő feltételek kialakítását ahhoz, hogy tovább dolgozhassanak azok, akik erre képesek – javítva így az egyensúlyt a munkában, illetve a nyugdíjban töltött idő között; biztosíthatják, hogy a külföldre költözők megtarthassák nyugdíjjogosultságukat; segíthetik a személyes megtakarításokat és biztosíthatják a nyugdíjígérvények megvalósítását, és azt, hogy a nyugdíjasok megkapják azt, amire korábban számítottak.

A fehér könyv brüsszeli sajtóbemutatóján Andor László, a foglalkoztatásért, a szociális ügyekért és a társadalmi befogadásért felelős biztos elmondta: „Csak akkor tudunk megfelelő nyugdíjakat biztosítani a jövőben, ha mindvégig kitartunk reformelkötelezettségünk mellett. Az öregedés hatása immár kézzelfogható – a népességrobbanás korosztálya most megy nyugdíjba és kevesebb fiatal lép be a munkaerőpiacra. De még nincs túl késő, hogy megküzdjünk ezekkel a kihívásokkal”. A biztos hozzátette, hogy fontos a nyugdíjkorhatár emelése, megemlítve, hogy egy mostani Eurobarométer felmérés szerint a nyugdíjkorhatár elérése után sokan maradnának továbbra is a munkaerőpiacon, ha a feltételek megfelelőek lennének.

Mivel 2012 az aktív idősödés és a nemzedékek közötti szolidaritás európai éve, a fehér könyv egy 2010 júliusában indított széles körű konzultáció eredményeire is építhet. A fehér könyv több különböző szakpolitikai területet érint, és teljes mértékben összhangban van a Bizottság 2012. évi éves növekedési felmérésével. Az uniós szintű intézkedések támogatják és kiegészítik a nemzeti nyugdíjreformokat.

A fehér könyv többek között a következőket javasolja:

  • Jobb lehetőségek megteremtése az idős munkavállalók számára, felszólítva a szociális partnereket, hogy alakítsák át a munkahelyi és munkaerő-piaci gyakorlatokat és felhasználva az Európai Szociális Alapot az idősebb munkavállalók munkába állítására. Az aktív idősödés és a nemzedékek közötti szolidaritás európai éve, 2012 egyik legfontosabb központi eleme annak lehetővé tétele, hogy az emberek tovább dolgozhassanak;
  • Kiegészítő magánnyugdíjrendszerek létrehozása, bátorítva a szociális partnereket, hogy dolgozzanak ki ilyen rendszereket, és a tagállamokat, hogy optimalizálják az adóztatást és más ösztönzőket;
  • A kiegészítő nyugdíjrendszerek biztonságosságának javítása, többek között a foglalkoztatói nyugellátást szolgáltató intézményekről (IORP) szóló irányelv felülvizsgálatával és a fogyasztók jobb tájékoztatásával;
  • - A kiegészítő nyugdíjak összeegyeztetése a mobilitással, olyan jogalkotás révén, amely védi a mobil munkavállalók nyugdíjjogait és elősegítve uniós szintű nyugdíjkövető szolgáltatások létrehozását. Ez tájékoztatással szolgálhat az emberek számára a nyugdíjjogosultságokról és a nyugdíjba vonulás után várható jövedelmükről.
  • - A tagállamok bátorítása, hogy segítsék elő a munkában töltött idő növelését, összekapcsolva a nyugdíjkorhatárt a várható élettartammal, korlátozva a korkedvezményes nyugdíjazási lehetőségeket és megszüntetve a nők és férfiak nyugdíjkorhatára közötti különbséget.
  • - A nyugdíjak megfelelőségének, fenntarthatóságának és biztonságosságának további nyomon követése és a tagállami nyugdíjreformok támogatása.


2060-ra egy nyugdíjasra mindössze két munkaképes korú polgár marad 

A nyugdíjasok az EU népességének jelentős részét teszik ki (120 millió fő, azaz 24 %) és ez gyorsan növekszik, különösen ahogy a népességrobbanás korosztálya eléri a nyugdíjkorhatárt és az aktív munkaképes korúak száma esik. 2008-ban minden legalább 65 éves uniós polgárra négy munkaképes korú (15–64 év közötti) személy jutott. 2060-ra egy nyugdíjasra mindössze két munkaképes korú polgár marad. A demográfiai öregedés hatását tovább súlyosbítja a gazdasági válság. A nyugdíjak ma már az állami kiadások igen nagy részét jelentik: átlagban a GDP 10 %-át, ami 2060-ra feltehetően 12,5 %-ra nő. Bár az országok hasonló demográfiai kihívásokkal néznek szembe, mégis meglehetősen különböző helyzetben vannak: Írország például a GDP 6 %-át, míg Olaszország a GDP 15 %-át költi állami nyugdíjakra. Míg a válság a felosztó-kirovó nyugdíjrendszereket a csökkenő foglalkoztatottságon, és az így csökkenő nyugdíjjárulékokon keresztül érinti, a tőkefedezeti nyugdíjrendszereket a zuhanó eszközértékek és a kisebb hozamok sújtják.

Noha a nyugdíjrendszerek alapvetően a tagállamok hatáskörébe tartoznak, az EU tud segítséget nyújtani: jogalkotással olyan ügyekben, amelyek a belső piac működését érintik, pénzügyi támogatással az idősebb munkavállalóknak a munkaerőpiacon tartásához, szakpolitikai koordinációval és kölcsönös tanulással. A nyugdíjrendszerek reformjainak értékelése szerepel az Európa 2020 stratégiában. 2011-ben 16 tagállam kapott országspecifikus ajánlásokat a nyugdíjakról, és további öt a velük kötött egyetértési megállapodás részeként vállalta a nyugdíjrendszer reformját.

   

Felfüggesztették a Köbe egyik termékét

KGFB termék értékesítésének átmeneti felfüggesztése

Tisztelt Partnerünk,

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az MNB 2015. november 13-i hatállyal ideiglenesen felfüggesztette a KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási termékértékesítését. Egyesületünk eszerint az intézkedés visszavonásáig – a díjnemfizetés nyomán megszűnt szerződések miatti visszakötéseket leszámítva - nem köthet új kgfb szerződéseket és a nála biztosított gépjárműflották sem bővíthetők. A KÖBE jelenleg meglévő biztosításait az intézkedés nem érinti, azok továbbra is érvényben maradnak. A KÖBE egyéb termékeit változatlan formában tovább értékesítheti.Annak érdekében, hogy a megnövekedett állománnyal rendelkező KÖBE minél előbb ismételten élhessen kgfb értékesítési lehetőségével az MNB elvárásainak megfelelően határidőre elkészíti és tejesíti azokat az intézkedéseket, melyeket az MNB végzésében elvár tőle.

 

továbbiak: http://www.origo.hu/gazdasag/20151113-kobe-biztosito-mnb.html

 

Tisztelettel: Meritum Biztosítási Alkusz

   
AKÁR SZÁZEZER AUTÓSNAK IS FIZETHET A NAV
Várhatóan mintegy 300 millió forintnyi adót kaphatnak majd vissza az Astra-ügyfelek, az általuk befizetett, de – a biztosító idő előtti elhagyása okán – igénybe már nem vett kötelező biztosítási fedezetek után – közölte a biztosítas.HU szerdán az MTI-vel.

Az Astra Biztosító ügyfeleinek az általuk megfizetett 30 százalékos baleseti adót a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) adja vissza kérelemre, ami a portál számításai szerint akár 100 ezer Astra biztosítottat is pozitívan érinthet.

A Nemzeti Adó és Vámhivatal közleményt adott ki a baleseti adó visszatérítésének feltételeiről, amiben leírja, mit kell tenniük a megszűnt ASTRA biztosító volt ügyfeleinek. A kérelmet az adóhatóság honlapjáról lehet letölteni.

2015. november 28. napjával módosításra kerültek a baleseti adó szabályait tartalmazó, a népegészségügyi termékadóról szóló 2011. évi CIII. törvény rendelkezései. A változások célja, hogy a visszavont tevékenységi engedélyű biztosítók - így a romániai Astra Biztosító Magyarországi Fióktelepe - részére megfizetett, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjjal együtt beszedett baleseti adót az érintett biztosítottak visszakaphassák.

A megszűnést követő időszakra jutó, a visszajáró díj alapulvételével számított, korábban beszedett adót – az adóalany kérelmére – az állami adóhatóság visszatéríti. A visszatérítés iránti kérelemben az adóalanynak meg kell adnia az azonosító adatait, az adóazonosító számát, a visszavont tevékenységi engedélyű biztosító nevét, a megszűnt biztosítási szerződés kötvényszámát, valamint azt a bankszámlaszámot vagy postai címet, amelyre a visszajáró adó kifizetését kéri. 

Fontos, hogy az adóalanyok (biztosítottak) kizárólag a tőlük beszedett baleseti adó visszatérítését kérhetik az adóhatóságtól akkor, ha a visszavont engedélyű biztosítóval kötött szerződésük már megszűnt.

A baleseti adó visszatérítését azon adóalanyok kérelmezhetik, akik

  • olyan, kötelező felelősségbiztosítási szolgáltatást nyújtó biztosítóval álltak szerződéses jogviszonyban, amelynek a tevékenységi engedélyét a felügyeleti szerv visszavonta és a tevékenységi engedély visszavonásával érintett szerződés megszűnt vagy az adóalany már új szerződést kötött és
  • a biztosító a visszatérítendő biztosítási díj után beszedett adót az adóalanynak nem térítette vissza.

A kérelem benyújtásának módja

A kérelemre - annak érdekében, hogy a jogszabályi előírások maradéktalanul betartásra kerülhessenek és a visszautalás a törvényi határidőben megtörténhessen - az adóhatóság nyomtatványt rendszeresített (elnevezése: BAV), amely a honlapról elérhető.

A kérelem kizárólag papír alapon, postai úton vagy az ügyfélszolgálatokon nyújtható be.

Az adó visszatérítése


A visszatérítést az igény beérkezésének napjától, de legkorábban az esedékességtől számított 30 napon belül kell kiutalni. Ha a felszámolás alatt álló adózóval szemben ezen határidő alatt az igényelt költségvetési támogatással összefüggésben bevallások utólagos vizsgálatára irányuló ellenőrzés indul, vagy van folyamatban, a költségvetési támogatás kiutalásának határidejét az ellenőrzés megállapításairól hozott határozat jogerőre emelkedésétől kell számítani.

Ha az adóhatóság a kiutalást késedelmesen teljesíti, a késedelem minden napjára a késedelmi pótlékkal azonos mértékű kamatot fizet. Késedelmes kiutalás ellenére sem jár kamat, ha az igénylés (bevallás) az igényelt (bevallott) összeg 30 százalékát meghaladóan jogosulatlan, vagy a kiutalást az adózó vagy az adatszolgáltatásra kötelezett mulasztása akadályozza.

A szabályozás tartalmáról a NAV baleseti adóról szóló 50. számú információs füzetének 7. pontja részletesen beszámol.


A román pénzügyi felügyelet (ASF) augusztus 26-án nyilvánította fizetésképtelenné a Magyarországon is működő Astra biztosítótársaságot, megvonta működési engedélyét és csődeljárást kezdeményezett ellene, miután a társaság nem hajtotta végre a hatóság által előírt feltőkésítést. A társaság Magyarországon többek között kötelező gépjármű felelősségbiztosításokat kötött nagyobb számban.

   

EGY KÉZBEN ÖSSZPONTOSULHAT A LAKÓKÖZÖSSÉG BIZTOSÍTÁSA

Pezseg a lakáspiac Magyarországon, a válság óta nem cserélt ennyi lakás gazdát, és az albérletek iránt is jelentős kereslet mutatkozik az elmúlt időszakban. A társasházi biztosítások esetében számtalanszor kiderül, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, mire vonatkozik pontosan a társasház biztosítása, vagy mi a teendő kár esetén. Az Allianz Lakóközösség-biztosítás Plusz csomagja szinte minden kárra kínál fedezetet a bajban, emellett lehetőséget nyújt a közös képviselőknek az egyszerűsített online ügyintézésre.

Az elmúlt időszakban fellendülni látszik a lakáspiac, ez egyben azt is jelentené, hogy a társasházi albetétek lakásbiztosításai is lekövetik a piaci változásokat és rendszeresen módosulnak. De ez nem törvényszerű. Ahogyan a lakossági szegmensben is előfordul az alulbiztosítottság, úgy a társasházak esetében is beszélhetünk erről a jelenségről. Amennyiben bővül az albetétek száma például egy tetőtér beépítés esetén, a biztosítási fedezetet érdemes felülvizsgálni. „A társasházi biztosítások esetében számtalanszor kiderül, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, mire vonatkozik pontosan a társasház biztosítása, milyen kiegészítő fedezetek választhatók a meglévő biztosítás mellé, vagy mi a teendő egy bekövetkezett társasházi kár esetén, illetve hogyan kerülhető el az alulbiztosítottság” – fogalmazza meg a problémát Szőke Tamás, az Allianz Hungária Zrt. nem-életbiztosításokért felelős igazgatója.

A megfelelő biztosítás fedezetet nyújthat a keletkezett károkra

A jelentősége ellenére a társasházak egy részére még ma sem kötnek megfelelő vagyon- és felelősségbiztosítást a lakók, illetve különböző alapokból próbálják fedezni a felmerülő károkat. Pedig akár önhibánkon kívül okozott kár esetén is sokmilliós kártérítési felelősség terhelhet minket. Keletkezhetnek olyan károk a társasházban, amelyeket a biztosító az egyéni lakásbiztosítás alapján nem térít. Ilyen lehet például az a csőtörés kár, amikor nem a lakáshoz tartozó csővezeték törik el, hanem a közös részbe számító felszálló vezeték. Biztosítás nélkül a javítás a ház tartalékából fedezhető, de rosszabb esetben akár a közös költséget növelheti vagy konkrétan a lakókat terhelheti, mint egyszeri nagy összegű kiadás. Ha új lakásba költözünk, mindenképp járjunk utána, rendelkezik-e az adott lakóközösség biztosítással, és kérjünk információt a közösség képviselőjétől arról, mire szól a szerződés.

Biztosítsuk saját vagyontárgyainkat és ingóságainkat is

Fontos hangsúlyozni, hogy még ha a lakóközösség egészére is kötik meg a biztosítást, önmagában a társasház biztosítása nem fedezheti a lakók összes felmerülő kárát. Potenciális károsultként érdemes a saját vagyontárgyainkat és ingóságainkat is biztosítani. Az új Allianz lakóközösség-biztosítás a lakóépület, a közösségi ingóságok és a külön tulajdonú lakások védelmére egyaránt kiterjedhet. A lakók azt is választhatják, hogy a lakóközösség-biztosítással ne csak a közös, illetve külön tulajdonú épületrészeket vonják fedezetbe, hanem a saját lakásaikban lévő, saját tulajdonú háztartási ingóságaikra is kiterjeszthető a fedezet. Sőt, a közös tárolókban elhelyezett saját háztartási ingóságok, pl. babakocsik, kerékpárok is fedezetbe vonhatók. Amennyiben egy társasház biztosítása az Allianz Hungária kezelésében van, akkor a társasház lakói a lakóközösség-biztosítás alapján feleslegessé vált kockázatok kihagyásával kedvezőbb díjon biztosíthatja a lakását, a lakossági és a lakóközösségi biztosítási konstrukciók ugyanis megfeleltethetők egymásnak.

Gondoljunk a mindennapi bosszúságok okozta károkra

Az új Lakóközösség-biztosítás Plusz számos olyan kiegészítő biztosítási fedezetet is tartalmaz, amely megkíméli a lakók és a közös képviselők életét a mindennapi bosszúságoktól. Ilyen pl. a vandalizmus biztosítás, amely többek között az épületen keletkező graffiti károkra, a bejárati ajtók, kapunyitó rendszerek megrongálására nyújt fedezetet. Az elfolyt víz biztosítás pedig a vízvezetékek csőtöréskára következtében elfolyt vezetékes víz miatti többletvízdíj térítésére alkalmas. Emellett lehetőség van a garázsban tárolt gépjárművek biztosítására is, amely a vagyonbiztosítás biztosítási eseményei miatt keletkezett károkra nyújt térítést. Előfordulhat, hogy ünnepnapon, vagy hétvégén történik meg a baj. Ilyenkor az Assistance kiegészítő biztosítás nyújthat segítséget, ugyanis az egész ország területén 0-24 órában, az év minden napján elérhető a csőtörés, üvegtörés, tetőkárosodás és zársegély szolgáltatás. Szintén új kiegészítő fedezetként jelenik meg a közös tulajdonban álló központi kazán géptörésére, valamint a liftgéptörés esetére nyújtott biztosítás. A balesetszerűen bekövetkezett károk téríthetők vele.

Válasszuk az egyszerű kárbejelentést és portfólió kezelést 

A piaci igényekre reagálva az Allianz a megújított biztosítási termékben lehetővé tette a közös képviselő általi portfólió-kezelést is: a lakóközösség által megbízott képviselőnek lehetősége van az Allianz Ügyfélportálon történő regisztrációt követően egyetlen belépéssel elérni valamennyi általa kezelt társasház szerződését. „Ez azért előnyös, mert így egyedi ajánlatot is kérhet egy kezelő a társasházaira, látja a kezelésébe tartozó, társaságunknál biztosított lakóközösség-szerződéseit, emellett tudja módosítani az általa kezelt szerződések adatait, a díjfizetési módot és gyakoriságot – mondta Szőke Tamás. Mivel ügyfeleinknek fontos, hogy innovatívan, gyorsan és hatékonyan reagáljunk a kárrendezési folyamataink során, lehetővé tettük az egyszerűsített kárbejelentést azoknak a közös képviselőknek, akik meghatalmazással rendelkeznek az albetéti kárbejelentéshez, valamint e-mailes értesítést is kérhetnek az egyes kárbejelentések státuszáról.”

   

3. oldal / 5

 

Ügyfélfogadás:

  • Hátfő: 10:00-16:00
  • Kedd: 10:00-16:00
  • Szerda:  10:00-15:30
  • Csütörtök:  10:00-16:00
  • Péntek:  10:00-13:30
  • Szombat-Vasárnap: ZÁRVA

Meritum Biztosítási Alkusz Kft.:

  • Székhely-Telephely: 1095, Budapest Meter u. 48-52. Bejárat az utca front felől!
  • Telefon: 06-1/219-5182, 06-1/219-8153
  • E-mail cím: info (kukac) meritumalkusz.hu
  • Web cím: www.meritumalkusz.hu
  • Időpont foglalás: Hétfőtől-Péntekig: 10.00 - 12.00-ig.

Login Form